søndag den 20. oktober 2013

Et pip, her fra ugens sidste dag:

Jeg har været en del aktiv, her på det sidste. Trøjen her er næsten lige blevet færdig.
Den kan meget nemt gå hen og blive en yndlingstrøje.

Den er strikket af en tråd højlandsuld og en tråd silk mohair. (fra Garnudsalg). Så blød, så blød og dejlig er den. Den ser lidt krøllet ud, jeg har ikke nået at vaske den endnu.

Snart blir det hue-vejr, så jeg har strikket mig en ny hue. Jeg har IKKE "hue-hoved" - men jeg tror nu jeg bliver glad for den her. Strikket i Fritidsgarn og vasket i maskinen på 60 grader.

 For et kort øjeblik vender vi lige tilbage til Bertha-hunden I sidste blog indslag fortalte jeg om vores kvaler, med at holde hende indenfor lågen.
Kaj fik lagt fliser, der hvor hun havde gravet et kæmpe hul.
Det virkede... i ca 1 times tid. Så startede hun med at grave et nyt hul tæt ved de nylagte fliser...
HMRPF!!!!!!!!! Men man må da sige hun gir ikke sådan op !


Tirsdag, var dagen , hvor jeg var tæt på at få hjerte-stop. Bertha og Nabohunden Lucky legede i haven. Jeg ville lige checke dem -så jeg kiggede ud af vinduet.
 Der gik Bertha rundt oppe på naboens tag (taget til j deres carport). For f.....da (og alle de grimme ord jeg kender) jeg for´ud og råbte og skreg, hun kiggede på mig som om hun tænkte... Slap da lige af !!    
Jeg vil da lige nævne, at fra naboens tag og ned ... er der 3-4 meter.
Gæt hvad Kaj kom til at lave, da han kom hjem fra arbejde.       Rigtigt gættet - endnu et "hunde-sikringshegn"

Den hund gir mig min daglige dosis af udfordringer !!!!  Og dagene er sjældent kedelige.

Et par dage efter mødte jeg vores nabo (som lige er flyttet ind). Hun sagde: Sikken en dygtig hund I har , der kan gå på taget. Hendes 3 drenge (små) havde råbt: Mor, mor der er en hund på taget !!! Neej sagde hun til dem - det er da bare en fugl. Men som hun sagde, det var det jo ikke, det var jeres dygtigt hund !!!! 

Håber I alle får en dejlig uge. Kærlig hilsen Hanne

8 kommentarer:

Gitte sagde ...

Flot trøje du har strikket. Jeg har aldrig haft mod til at købe garn på nettet, når jeg ikke kender det i forvejen, men det kan jeg da komme til.

Det er da en værre hund du har dig, sådan en udbryderkonge.

Kærlig hilsen

Gitte

Unknown sagde ...

Hø hø, den dygtige hund :) !!!
Trøjen er smuk og hue skøn !
Så dejligt at høre nyt fra dig :)

Anne-Mettes Oaser sagde ...

Hanne, jeg måtte trække på smilebåndet, da jeg læste om "hunden på taget". Det er da vist noget af en udbryder-dronning, I har fået jer ;-)). Men det er jo da også anstrengende. I skal nærmest hele tiden være 2 tanker foran hende.
Lækker bluse du har fået strikket og huen bliver da et hit, når kulden kommer.

Bedstes Patchwork sagde ...

Dejlig trøje i en skøn farve du har strikket og din hue er super flot også og hold da op det kvikker op med sådan tre små blomster på.
Altså det er da en værre hund i har fået jer ;0) men hun er da også ret så dygtig når hun sådan kan klatre i højderne. Fortæl endelig mere om hvad hun sådan laver, det er ret morsomt at læse om....jeg tænker også lidt på jeres Mille hund, hun var da også en værre en til at lave forskellige ting som ikke altid var lige heldige ;0)
Hanne

Marlene sagde ...

Griner over Bertha, men kan samtidigt godt forstå at det kan give grå hår, hvordan f..... er hun kommet op på taget???
Mon ikke snart alle narre stregerne snart er ovre. Synes vores lille Bailey er ved at være god. Han gravede kun et kæmpe hul lige ved siden af drivhuset den anden dag. Sad og nød solen da jeg tænkte hvad pokker er det der "pusler" det var såmen bare Bailey som "smed" grus på vinduerne. Det stoppede da jeg råbte højt ;-)
Sidste søndag cyklede ved 18 km med ham løbende ved siden af, det gør måske også lidt, så er krudtet da væk i et par timer ;-)

Super flot bluse og lækker hue.

Kram Marlene

Marianne sagde ...

Kære Hanne
Denne Bertha-hund hun kan da gi' masser af grå hår - hårdt arbejde og et stort smil fra os på sidelinjen .... Jeg kan lige høre dig stå og råbe ....BERTHAAAA ...
din trøje er så smuk og endnu mere IRL :) - huen ser go ud og minder om en jeg har set før :)
Glæder mig til vi ses på lørdag
Kram fra mig

Britta sagde ...

Åh, sådan en hund har vi også haft. Vores gamle dejlige schæfer Smut, klatrede over et 180 cm højt hegn som en kat - og væk var hun. Hun har sandelig været på besøg i den lokale trælast og Amalie's klasse på skolen - på egen hånd...
Hvor er din trøje fin og lækker - og sikken skøn farve... ;)

marion sagde ...

sikken en sød trøje du har strikket.. Og må da sige, at det er en temmelig kreativ hund i har... der sådanne kan gå på tage og grave sig ud i friheden... det er vist lidt af en skøn bandit :-)