fredag den 21. januar 2011

Min sætte-kasse.

Jeg har i blog-land set rigtig mange fine sætte-kasser. Nogen malede og med tapet og andre uden.

Jeg fik lyst til at vise jer min sætte-kasse.

Jeg fik den for snart 9 år siden - så det er "en ældre sag".
Jeg skulle flytte fra Frederikshavn til Silkeborg pga min mands job og jeg skulle derfor også forlade "Børnebakken", en børnehave som jeg havde etableret i 1993 og havde været leder for siden.
Det var en sorgens dag at skulle forlade børnehaven. Jeg elskede min børnehave og mine kolleger og børn.

I afskedsgave havde de lavet den sætte-kasse til mig.
Alle (næsten) børnene havde malet på en sten til mig som så var limet ind i sættekassen (og med navn) og mine kolleger havde alle "leveret" en bamse (har en svaghed for bamser) som også blev limet ind i kassen.

Jeg elsker min kasse og ser på den hver dag. Kan se børnene for mig - hvordan de har siddet og anstrengt sig for at lave en fin sten - eller for at blive hurtig færdig (smil).

Jeg synes det er så god en ide.
Behøves jeg at sige at jeg saavvner min gamle børnehave....

Ha en dejlig aften
Kærlig hilsen Hanne

5 kommentarer:

Basse Bufas sagde ...

Hvor er den fin. Den rummer vist allerede mange minder.
Tina:-)

Birgits Puslerier sagde ...

Dejligt minde at have :o)

Bedstes Patchwork sagde ...

Hvor er det en skøn sættekasse, og dejligt med gode og glade minder hver gang du kigger på den.

Joan sagde ...

Super fin sætterkasse...med mange dejlige minder. Min sætterkasse, ja det er faktisk min datters som jeg har lånt, den rummer alle mine fingerbøl, tror der er ca 110 stk. det er blevet tradition når venner og familie har været på tur, at ha´fingerbøl med hjem til mig..( ungernes venner, det leder efter de grimmeste...???)

Mange hilsner fra Joan M.

mette b sagde ...

Hvor er den fin i sin originale fremtoning og med stenene og bamserne. Den dejligste afskedgave :)